2017. november 18., szombat

Top 5 Szerda #2 - Nosztalgikus könyves barátok


A novemberi témák közül a második nem igazán nyerte el a tetszésemet, ugyanis az előző héten olyan problémás kedvenc karaktereket kellett volna hoznom, akiket nem akarok szeretni, mégsem tudok ellene mit tenni. Sosem voltak kedvenceim a rosszfiúk, illetve elég határozott véleménnyel rendelkezem arról, hogy kiket szeretek és kiket nem, így kihagytam a témát. 

Most viszont itt vagyok, igaz a rám jellemző késéssel, de a heti témának megfelelően összegyűjtöttem azokat a nosztalgikus könyves barátaimat, akikért teljesen odavoltam, amikor gyerek voltam. 

A listában fiúk és lányok vegyesen szerepelnek és nagyjából 12 éves koromig fedik le az olvasásaimat.

A második Top 5 Szerda listámhoz olvass tovább! :) 


#5
Laura a Laura titkos társaságából
Az első igazi nem meséskönyvem a Laura titkos társasága volt Louis Sachartól. Nagyon szerettem Laurát, hiszen egy igazi vagány csaj volt, szívesen lettem volna a barátnője és a tagja a Malacvár nevű titkos társaságának. 

#4
Laura a Laura és Aventerra titkai sorozatból 
Egy újabb Laura, az első fantasy témájú sorozatomból. Teljesen végig izgultam az összes kalandját az Embercsillagon és Aventerrán is. A sorozat mind a hat részét olvastam, nagyon tetszett, ahogyan Laura igazi őrzővé válik a történet végére. Apropó, tudtátok, hogy nemrég megjelent egy újabb rész? 

#3
Mia Thermopolis az A neveletlen hercegnő naplója sorozatból 
Meg Cabot könyvein nőttem fel és Mia volt az első, akivel barátságot kötöttem. Lefogadom, hogy tőle vettem át a listaírós hajlamomat, a naplóírást és fiúk utáni sóvárgást is. (Hány verset írtam én Mia hatására a plátói szerelmeimnek!) 

#2
Jesse az A mediátor sorozatból 
Jesse volt az első könyves pasim. De hát ki tudna ellenállni egy jóképű, 150 éve halott kísértetnek, aki spanyolul beszél és éppenséggel az új szobádban lakik? Na jó, nem az én szobámban, hanem Suzie szobájában, de akkor is! 

#1
Daniel Belloq az Ébredj velem!-ből és a Halkirálynő sorozatból 
Amikor végeztem már az itthon fellelhető gyermek és ifjúsági könyvekből és a könyvtárból is már csak olyan könyveket hoztam ki, amiket már olvastam korábban, akkor fedeztem fel anyukám könyvespolcát. 12 éves voltam és az Ébredj velem!-mel kezdődött a Vavyan Fable imádatom. Nem is a sorozat első részét olvastam először, hanem a negyediket, de talán ezért is szerettem meg annyira Daniel karakterét, mert éppen az amnéziából ébredt alighogy feleségének bizonyítja be, hogy mennyire szereti. Azóta is az első számú férfiideálom. <3 

Nektek kik voltak a gyerekkori könyves barátaitok? Olvastatok már gyerekként is? 


A Top5 Szerda Goodreads csoportját és a heti témákat ITT találjátok, a magyar bloggerek bejegyzéseit pedig EBBEN a molyos zónában gyűjtjük. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése