2017. december 22., péntek

Top 5 Szerda #6 - Kedvenc írók 2017-ben

Sziasztok! 

Azon gondolkodtam, hogyha vajon nem Top 5 Szerda lenne a bejegyzéssorozat, hanem Top 5 Csütörtök, akkor mindig pénteken tenném ki a bejegyzéseket? Esetleg ha Top 5 Vasárnap, akkor pontos lennék? Lényeg, a lényeg, ha nem is szerda van, de újra megérkeztem egy Top 5 bejegyzéssel. 

A heti témát most viszont átalakítanám kicsit, ugyanis eredetileg a Top 5 kedvenc könyvemet kellett volna hoznom a mai napon. A 2017-es évre készülök egy összefoglaló bejegyzéssel a kedvenceimről, és természetesen nehéz csak 5 könyvet kiválasztani. 

A többi Top 5 Szerdázó is különböző módon próbált "csalni" vagy átalakítani a mai témát, volt, aki nem csak 5 könyvet sorolt fel, valaki régebbi témához nyúlt vissza, míg mások egyszerűen csak kihagyták a bejegyzést. 

Én arra gondoltam, hogy a mai Top 5 Szerda listámban 2017 kedvenc íróit gyűjtöm most össze. 

Kedvenc írók 2017-ben 

A listáért olvass tovább! :) 


#5
Agatha Christie 

Agatha Christie-től korábban csak a Tíz kicsi négert olvastam, azonban 2017-ben elhatároztam, hogy bővítem az olvasmányaimat a krimi királynőjének tollából. 
5 krimit sikerült végül elolvasnom tőle (2 még itt vár a polcomon), és a töretlenségem még mindig határtalan: szeretném egyszer kitalálni az egyik gyilkosság elkövetőjét és az indítékot is. Szerencsére nagyon sok könyvvel ajándékozott meg minket, talán sikerül egyszer! Azonban még így sem érzem, hogy könnyű dolgom lenne, ilyen csavaros krimiket Agatha Christie-n kívül kevesen tudnak kitalálni.
Eddig Poirot nyomozót kedveltem meg jobban, de megismerkedtem már Miss Marple-lel is. 

Mit olvastam tőle 2017-ben? 
Egy marék rozs
Gyilkosság az Orient expresszen 
Az ABC-gyilkosságok
Holttest a könyvtárszobában 
Nyílt kártyákkal

#4
Gayle Forman

Gayle Forman volt az egyik írónő azok közül, akik igazán el tudtak gondolkodtatni arról, hogy mik is igazán fontosak az életben. Amellett, hogy néhány könnycseppet is hullajtottam az olvasások közben, nagyon sok szép gondolatot is kaptam tőle. Hétköznapi szereplőkkel és eseményekkel dolgozik, mégis különleges történetek születnek a tollából.
2018-ban biztosan sort kerítek a többi könyvére is. 

Mit olvastam tőle 2017-ben?
Ha maradnék 
Hová tűntél?
Engedj el

#3
Sarah J. Maas 

Az egyetlen kakukktojás a listában, ugyanis egy olvasott könyvével sikerült felkerülnie a 2017-es kedvenc íróim listájára. 
A Tüskék és rózsák udvara egy nagyon szépen kidolgozott fantasy, erős női karakterrel és sodró cselekménnyel. Nem csak a folytatásra lettem kíváncsi, hanem az írónő többi könyvére is. 2018-ban tervezem az Üvegtrón sorozatot, és nagyon gondolkodom azon is, hogy a Köd és harag udvara után angolul olvasom el a sorozat befejező kötetét. 

Mit olvastam tőle 2017-ben? 
A Court of Thorns and Roses - Tüskék és rózsák udvara

#2
Böszörményi Gyula 

Korábban csak a Gergő sorozat miatt ismertem Böszörményi Gyula nevét, és mivel Gergőt és Zsófit gyerekként nagyon szerettem, és rengeteg méltató kritikát olvastam az Ambrózy báró esetei sorozatról, idén belevágtam én is! De milyen jól tettem! 
Teljesen elvarázsolt a századfordulós Budapest az első részben, élvezettel nyomoztam Milivel és a báróval, hogy felderítsük a Rudnay-gyilkosságokat, szurkoltam Emma és Mili egymásra találásának az Ármány és kézfogóban, és majdnem megtébolyodtam már a Nász és téboly idejére én is, annyira vártam már a befejező részt. (A feledik könyveket viszont úgy érzem, nem nekem írta Böszörményi Gyula, sajnos nekem túl rövidek, hogy igazán átérezzem azt a bizonyos hangulatot.) 
Tényleg mindenkinek csak ajánlani tudom a sorozatot, gyönyörű megfogalmazás, az utolsó apró részetig kidolgozott bűnesetek és egy cseppnyi, de tényleg csak egy cseppnyi romantika (vagy legalábbis szűzleányos epekedés)!

Mit olvastam tőle 2017-ben? 
Leányrablás Budapesten
A Rudnay-gyilkosságok 
Beretva és tőr
Ármány és kézfogó 
Bitó és borostyán
Nász és téboly (Értékelés ITT)

#1
Ruta Sepetys 

A két háborús története jobban tetszett, érződik benne az a személyes érintettség a felmenői által, amit mindig megemlít a köszönetnyilvánításban. A II. világháború olyan eseményeit örökíti meg a könyveiben, amelyeket nem sokan ismernek. A téma kemény, a szereplői szerethetők, és hihetetlen módon átjön az a könyveiből, hogy mennyi ember sorsát érintette az esztelen háborúskodás. 
Ruta Sepetys bármilyen könyvet jelentet meg ezentúl, egy magyar olvasója már biztosan lesz. 

Mit olvastam tőle 2017-ben? 
Tengerbe veszett könnyek 
Kalitkába zárt álmok 
Árnyalatnyi remény


Nektek kik voltak a kedvenc íróitok idén? A jól bevált írókat olvastátok 2017-ben is vagy avattatok esetleg új kedvenceket?

A Top5 Szerda Goodreads csoportját és a heti témákat ITT találjátok, a magyar bloggerek bejegyzéseit pedig EBBEN a molyos zónában gyűjtjük. 

Kukucs :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése