Sziasztok,
A sok futóverseny és új élmény mellett olvasni is maradt időm 2017-ben.
Soha nem olvastam még ennyit, mint idén. Sok kedvencet avattam, belekóstoltam a hangoskönyvek világába, új sorozatokat kezdtem el és fejeztem be, és szerencsére csak keveset csalódtam az olvasmányaimban. Olvastam buszon, vonaton, metrón és még repülőn is! Olvastam a Balaton partján, a horvát tengerparton, a londoni repülőtéren és Lisszabonban. Sokat jártam könyvtárba és rengeteg könyvvel bővült a könyvespolcom.
Először jöjjenek a száraz statisztikai adatok!
Elolvasott könyveim száma
104
Elolvasott oldalaim száma
~32498 (Moly statisztika
alapján)
Magyar szerző által írt regény száma
19
Angolul olvastam
1
Angolul hallgattam
6,5 (Harry Potter sorozat)
Leghosszabb könyv
Diana Gabaldon: Szitakötő
borostyánban (Outlander 2.) – 992 oldal
Legrövidebb könyv
Vivien Holloway: A
bross (Winie Langton történetek 3,5) 44 oldal
Félbehagyott könyvek száma
4
Új könyvek
44
Legolvasottabb bejegyzés a blogon
Böszörményi Gyula: Nász és téboly (Ambrózy báró esetei 4.) – 818 megtekintés
És hogy mely könyvek voltak 2017 legjei? A tovább mögött találjátok őket! :)
1. Legjobb sorozat
Böszörményi Gyula: Ambrózy báró esetei
Kedvenc lett! ♥ És bár nem mindegyik kötetet értékeltem 5 csillagra, de 2017-ben magasan vitte aprímet Ambrózy báró és Mili kisasszony kettőse a sorozatoknál. Egy kicsit még mindig reménykedek benne, hogy nem kell őket örökre elengednem...
2. Legjobb YA
Rainbow Rowell: Eleanor és Park
Az olvasás után a molyon csak ennyit írtam a könyvről és azóta sem tudom megfogalmazni az érzéseimet: "Az ilyen könyvekért érdemes YA történeteket olvasni! ♥"
3. Legjobb NA
Katja Millay: The Sea of Tranquility – Nyugalom
tengere
Lassan építkező, gyönyörű történet, két nem mindennapi fiatal kapcsolatáról. Nastya és Josh sorsa könnyeket csalt a szemembe, a szerelmük pedig gyógyír volt az összetört szívemre.
Őszintén ajánlom, de készülj a zsepikkel!
4. Legjobb fantasy
Anne Bishop: Vörös betűkkel
Különleges fantasy világot tár a szemünk elé Anne Bishop a Vörös betűkkel című könyvében, ahol nem a megszokott vérfarkasokkal és vámpírokkal találkozhatunk. Szeretem, ha egy fantasy mer egyedi lenni, logikus a felépítése, de mégis úgy érzem, hogy egy alternatív valóságban tényleg létezhet az adott világ a szabályaival.
5. Legjobb thriller
Gillian Flynn: Éles tárgyak
Számomra ilyen egy jó thriller: nyomasztó hangulat, titkokkal teli múlt, problémás szereplők, rejtélyes gyilkosságok, csavaros végkifejlet. Az Éles tárgyak az összes kitételemnek megfelelt!
6. Legjobb adaptáció
Nicola Yoon: Minden minden
A könyv és a film is nagyon tetszett, de Olly-ba igazán csak a könyvben szerettem bele. Kedvenceim voltak Maddy rajzai és a spoileres könyvajánlói. Ezeket a filmben is jól megoldották.
7. Legjobb magyar szerző által írt könyv
Szaszkó Gabriella: Maradj velem
Kicsit még mindig fenntartásokkal kezelem a magyar szerzők könyveit, de a Maradj velemhez hasonló történetek bebizonyítják, hogy nem a magyar szerzők műveivel van a gond, hanem nekem vannak valótlan előítéleteim.
A Maradj velem egy realista történet, két nehéz sorsú testvér életét követhetjük végig gyerekkoruktól. Szívszorító, megosztó, de mégis életszerű. A második kötet pedig az egyik leginkább várt folytatás volt számomra a 2017-es évben. Éppen most olvasom. :)
Szaszkó Gabriellát követem a molyon és instagramon, ismeretlenül is nagyon szimpatikus írónő, aki rendszeresen megoszt extra tartalmakat az olvasókkal.
8. Legnagyobb felfedezett
Ruta Sepetys
Ruta Sepetystől 2017-ben az összes magyarul megjelent könyvet olvastam. A két háborús története jobban tetszett, érződik benne az a személyes érintettség a felmenői által, amit mindig megemlít a köszönetnyilvánításban. A II. világháború olyan eseményeit örökíti meg a könyveiben, amelyeket nem sokan ismernek. A téma kemény, a szereplői szerethetők, és hihetetlen módon átjön az a könyveiből, hogy mennyi ember sorsát érintette az esztelen háborúskodás.
9. Legnagyobb meglepetés
Sarah J. Maas: A Court of Thorns and
Roses – Tüskék és rózsák udvara
2016 karácsonyára vettem meg magamnak a könyvet, és még mindig emlékszem, ahogyan álltam a könyvesboltban, és azon gondolkodtam, vajon jó lesz-e nekem. Akkor régen olvastam már a Könyvmolyképző kiadótól, de a Zafír pötty más történetet sugallt, mint a kezdeti Vöröspöttyös könyvek. Milyen jól tettem, hogy ezt választottam! Imádtam a megalkotott világot, szerettem Feyre karakterét és még nagyon sok lehetőség van a folytatásokban is.
10. Leggyönyörűbb borító
Colleen Hoover: It Ends with Us – Velünk véget ér
Először a gyönyörű borítóba szerettem bele, majd olvasás közben a történetbe is. Kívül-belül csodaszép könyv, de ne egy habos-babos rózsaszín történetre számíts, ha elkezded. Colleen Hoover mesterien adagolja a szerelmet és a drámát, a múlt és a jelen eseményeit, egy kapcsolat magasságait és mélységeit. Elgondolkodtató olvasmány, ahol rájössz, hogy a világ nem fekete-fehér.
+1, Legnagyobb csalódás
Mona Awad: Antilányregény
A könyv nagyon jó promót kapott a molyon és a Facebookon is. Még egy könyvbemutatós beszélgetésre is elmentem, ahol beszereztem a könyvet. Hamar belekezdtem az olvasásba, de sajnos csalódnom kellett, a főszereplő lány, Lizzie iszonyúan idegesített és nem jó példát állít a fiatal lányok elé a kilodrámájával.
További kedvenceim:
Ezek voltak az én feledhetetlen olvasmányaim 2017-ben. Ti melyik könyvet sorolnátok a kategóriákhoz?
Kukucs :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése