2018. január 17., szerda

Top 5 Szerda #10 - Elfeledett Könyvek


Sziasztok! 

Történt már veletek olyan, hogy a könyvespolc előtt állva vagy az olvásmánylistátokat böngészve olyan könyvre akadtatok, amit már olvastatok, de mégse tudtátok felidézni a történetet? Rémlik esetleg valami arról, hogyan kezdődött vagy éppen mi volt a befejezés, de a szereplők közötti konfliktust már nem tudnátok elmondani? Esetleg Agatha Christie tréfált meg annyira, hogy második olvasásra sem találnád el a gyilkost és az indítékát? 

Velem a fentiek meglehetősen ritkán fordulnak elő, de azért sikerült a mai Top 5 Szerda bejegyzésemben összegyűjteni azokat a könyveket, amelyek esetén gondban lennék, ha részletesen fel kellene idéznem a történetet. 

Egy kicsit csaltam a témával és nem mindenhol konkrét könyveket hoztam, hanem próbáltam csoportokra bontani őket, illetve néhol ellenpéldát is olvashattok az igazán maradandó könyvekkel. 

Elfeledett könyvek

A listáért olvass tovább! :) 


#5
 
A blogon többször is láthattátok már tőlem akár a Top 5 Szerda keretén belül is, hogy szívesen olvasok Agatha Christie krimiket. De jobban belegondolva, fel tudnám idézni pontosan a történeteket? Agatha viszonylag sok szereplővel dolgozik (hogy minél több embert meg tudjunk gyanúsítani!), illetve szereti az indítékokat is minél jobban megcsavarni, ezért biztosan gondban lennék, ha fel kellene sorolnom, melyik könyvében ki volt a gyilkos és miért követte el a gyilkosságot. Vannak azért kivételek, a Tíz kicsi néger vagy a Gyilkosság az Orient Expresszen csavarját azért nehéz elfelejteni! 

#4

Az egyik kedvenc íróim közé tartozik Vavyan Fable. Annak ellenére, hogy többféle stílusban is alkot, nagyon hasonlóak a női karakterei és a stílusa, legyen szó az akcióregényeiről, a fantasy történetekről vagy a burleszkekről. A Halkirálynő és a Vis Major sorozat annyira hajaz egymásra, hogy még közös történetek is születtek már, összekapcsolva a két sorozatot. A kedvenc könyvem a magyar írónőtől az Álomhajsza, ami egyik olvasott könyvemhez sem tudom hasonlítani, egy gyönyörű tükörregény a szerelemről. 

#3
 
Vannak olyan könyveim is, amelyeket korábban, 10-12-15 (úristen, de öreg vagyok!) évvel olvastam, és bár emlékszem arra, hogy akkor szerettem, most már nem tudnám felidézni a pontos cselekményeket. Thomas Brezina Fiúk kizárva! sorozatát imádtam, de faltam Meg Cabot könyveit és Jacqueline Wilson történetei közül is sokat olvastam.
  
#2

Azok közé tartozom, akik többé-kevésbé elolvasták az általános és középiskolai kötelező olvasmányokat, és néhány még tetszett is. :) Azonban nem biztos, hogy most is ötöst írnék mondjuk Az arany virágcserépből vagy a Szent Péter esernyőjéből, de a Tótékat sem szívesen húznám már az irodalomérettségin. Szerettem viszont a Bűn és bűnhődést és Az ember tragédiáját, később mindkettőt láttam színházi előadás formájában is. 

#1
 
Most őszintén, tegye fel az a kezét, aki minden részletre vagy szereplőre kiterjedően el tudná mesélni a Trónok harca történetét! Na ugye, hogy nem vagyok egyedül! :) George R. R. Martin egy hatalmas, szövevényes világot alkotott meg, nagy távolságokkal és kusza kapcsolati hálóval. És persze az sem segítő tényező, hogy a televíziós sorozatban karakterek mosódnak össze, komplett történetszálak maradnak ki vagy kerülnek teljesen átírásra. Ennek ellenére nagyon várom a hátralévő két kötetet, csak győzzem felvenni a fonalat ennyi kihagyás után! 

Ti melyik könyveket tennétek fel a saját listátokra?

A Top5 Szerda Goodreads csoportját és a heti témákat ITT találjátok, a magyar bloggerek bejegyzéseit pedig EBBEN a molyos zónában gyűjtjük. 



Kukucs :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése